Netflix új, "Wham!"

A Wham! popduó az 1980-as években uralta a rádiót és a televíziót jó hangulatú, vidám slágereivel, amelyek a hidegháború borús kilátásainak ellenszerét jelentették.

Most a Netflix új, "Wham!" című dokumentumfilmje azt mutatja be, hogyan alakult ki George Michael és Andrew Ridgeley tinédzserbarátsága, és hogyan alkották meg a diszkó utáni korszak egyik legkülönlegesebb hangzását.

A Chris Smith rendező által készített film személyes hangvételű, amely gyakran támaszkodik olyan felvételekre és hanganyagokra, amelyeket ők ketten maguk rögzítettek. Ridgeley édesanyja albumokat is vezetett a felemelkedésükről, kezdve azzal, amikor a középiskolában elválaszthatatlanok lettek.

"Az egész film a fiatalság időbeliségéről szólt. Valami, ami annyira gyönyörű, de nem tartható fenn" - mondta Chris Smith.

A dokumentumfilm a (2016-ban elhunyt) Michaelről készült meglévő felvételeket és hangfelvételeket szövi össze Ridgeley aktuális interjúival.

"George interjúinak archív felvételeknek kellett lenniük, de Andrew összes interjúját napokig ültünk le a stúdióban, és csak úgy beszélgettünk arról az időszakról" - mondta Smith az NPR-nek Rob Schmitznek. "De a kettő közötti oda-vissza játék olyan könnyednek tűnik, és ez egy bizonyíték arra, hogy az az idő mennyire élénk maradt Andrew fejében."

 A dokumentumfilm, amelyet Smith egy régészeti vállalkozáshoz hasonlított, feltárta az egyik legnagyobb slágerük, a "Careless Whisper" korai felvételét.

"Ami megdöbbentett minket a forgatás során, az az volt, hogy a Wham! víziója és hangzása már a kezdetektől fogva teljesen kialakult" - mondta Smith.

Michael még tinédzser volt, amikor a "Young Guns"-t írta.

Ez a dal vezette el őket az áttöréshez, amikor 1982-ben a BBC Top of the Pops című zenei műsorában arról rappeltek, hogy fiatalok és szabadok. A Wham! 1986-ig tartott. Michael és Ridgeley barátságosan elváltak útjaik, amikor még csak 23 évesek voltak.

Michael dalszerzői munkássága a Wham! által ismert kereteken kívül fejlődött, és Ridgeley megértette ezt, mondta Smith. Michael sikeres szóló előadó lett, aki a 90-es években továbbra is birtokolta a rádióhullámokat és az MTV-t.

"Azt hiszem, ez egy olyan történet, amit nehéz megérteni, mert nagyon ritka, hogy valaki a csúcson távozik" - mondta Smith.

A Chris Smith-szel készült interjúból a tisztánlátás érdekében szerkesztettük ezeket a részleteket.

A "Careless Whisper" című dal első verziójának nem túl jó fogadtatása kapcsán

Ez volt az első három demó egyike, amit egy négysávos magnóval vettek fel otthonukban. És ami szerintem megdöbbentett minket, amikor ezt készítettük, az az volt, hogy a Wham! elképzelése és hangzása már a kezdetektől fogva teljesen kialakult. Tudod, azt feltételeztem volna, hogy amikor megkaptam ezeket a demószalagokat, hogy azok csak egyfajta nyers változatok lesznek. És amint tapasztaltabb producerekhez jutottak, megtalálták a hangzásukat. De ez tényleg ott volt a legelején, és különösen George tehetsége, amit a "Careless Whisper" énekében láthatsz a demón.

George Michael küzdött azzal, hogy nyíltan beszéljen a szexualitásáról.

Abban az időben más volt a hozzáállás, tudod? Az AIDS akkoriban nagyon elterjedt volt, és sok aggodalom övezte. Úgy gondolom, ha visszahallgatjuk az interjúkat, akkor azt látjuk, hogy George nem akarta, hogy az apja rájöjjön. És azt mondták: "Nem mondhatod el apádnak." Nem annyira a karrierjüket akarták védeni, vagy bármi ilyesmit. Hanem valami olyan egyszerű dologról volt szó, hogy nem akarták elmondani apukájuknak.

Michael csalódottsága, hogy a "Last Christmas" nem került a slágerlisták első helyére, és alulmaradt a "Do They Know It's Christmas"-nel szemben, amelyen a Band Aid részeként dolgozott.

Azt hiszem, az egyik dolog, amit nagyon tanulságosnak és megnyugtatónak találtunk, amikor végigmentünk George Michael interjúin, az az, hogy mindig is ott volt ez a fajta abszolút, közvetlen őszinteség és őszinteség az interjúiban. Nagyon emberi volt, ahogyan a gondolatait közölte. Nagyon büszke és boldog volt, és nagyszerűnek érezte, hogy a Band Aid részese lehetett. De ugyanakkor, tudod, azt hiszem, volt egy részük, amelyik nagyon akarta ezt a négy number 1-et egy év alatt. És tudták, hogy a "Last Christmas"-nel megvan, amíg a Band Aid felvételénél rájöttek, hogy ezt valószínűleg nehéz lesz felülmúlni.

A szakításról a sikerük csúcsán

Nos, úgy értem, azt hiszem, ez egy olyan történet, amit nehéz megérteni, mert nagyon ritka, hogy az emberek a csúcson lépnek ki. De szerintem sok minden közrejátszott.

Szerintem George küzdött, hogy a Wham! keretein belül maradjon, tudod? És azt hiszem, Andrew, aki olyan közel állt hozzá és olyan jó barát volt, valahogy megértette ezt.