A divatszakma legnagyobb "maffiózói"

A "maffiózók" kifejezés a divatszakmában inkább átvitt értelemben használatos, hiszen a divatiparban nincsenek klasszikus értelemben vett maffiózók, mint a szervezett bűnözés világában. Azonban vannak olyan figurák és vállalatvezetők, akik meghatározó befolyással bírnak az iparágban, és akikre néha ezzel a kifejezéssel hivatkoznak, főleg a hatalmuk és befolyásuk miatt.

A divat világában a legnagyobb "maffiózóknak" a következőket szokás nevezni:

 

  1. Bernard Arnault - A francia üzletember, a LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) cégcsoport vezérigazgatója. Arnault a világ egyik leggazdagabb embere, és a luxusmárkák piacán hatalmas befolyással bír.bernard.jpeg

  2. François-Henri Pinault - A Kering csoport vezérigazgatója, amely többek között olyan márkákat birtokol, mint a Gucci, a Saint Laurent és a Balenciaga. Ő is az egyik legbefolyásosabb figura a luxusdivat világában.portrait_de_franc_ois-henri_pinault_pris_aux_journe_e_de_la_terre_en_2011_a_l_unesco_paris.jpg

  3. Anna Wintour - Az amerikai Vogue magazin főszerkesztője. Bár nem üzletember, Wintour hatalmas befolyással rendelkezik a divatiparban, és döntései, ízlése gyakran meghatározza, mi válik trenddé.anna_wintour_2019_crop.jpg

  4. Karl Lagerfeld - A Chanel és a Fendi házak egykori kreatív igazgatója volt, és még életében ikonikus alakjává vált a divatvilágnak. Bár Lagerfeld 2019-ben elhunyt, öröksége és hatása továbbra is érezhető a divatszakmában.lagerfeld-2.jpg

  5. Donatella Versace - A Versace divatház jelenlegi vezetője. Donatella bátyja, Gianni Versace tragikus halála után vette át a vállalat irányítását, és azóta is meghatározó szereplője a luxusdivat világának.donatellaversace10.jpg

Ezek az emberek és vállalatok hatalmas befolyással bírnak a divatipar alakulására, és munkásságuk gyakran formálja a globális trendeket és divatirányzatokat. Az ő befolyásuk és hatalmuk miatt időnként félrehajló humorral "maffiózóknak" is nevezik őket, de természetesen ez nem szó szerinti értelemben értendő.

lvmh-infografpic.png

Bernard Arnailt birodalma

Az LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) legfrissebb pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy a vállalat jelentős bevételnövekedést ért el az elmúlt évben, különösen Európában, Japánban és Ázsia többi részén. Ez részben a nemzetközi turizmus élénkülésének köszönhető, amely hozzájárult a kereslet növekedéséhez ezen régiókban. Az LVMH organikus növekedése, amely az árfolyam-ingadozásoktól és vállalati akvizíciós hatásoktól megtisztított adatokat tükrözi, tavaly 13 százalékos volt.

A divat- és bőráruk szegmensben a bevételek 9 százalékkal, 42,17 milliárd euróra emelkedtek, míg az organikus növekedés 14 százalékot tett ki. Az online kiskereskedelmi üzletek, mint a Sephora, a DFS és a Le Bon Marché, 20 százalékkal növelték bevételeiket, elérve a 17,88 milliárd eurót, organikusan pedig 25 százalékkal bővültek.

Az órák és ékszerek szegmensben a bevételek 3 százalékkal, 10,90 milliárd euróra emelkedtek, és az organikus növekedés 7 százalék volt. A parfümök és kozmetikumok terén 7 százalékos bevételnövekedést regisztráltak, elérve a 8,27 milliárd eurót, az organikus növekedés pedig 11 százalékos volt.

Az alkoholos italok értékesítése viszont 7 százalékkal csökkent, 6,60 milliárd euróra, és az organikus csökkenés 4 százalékot tett ki. Az LVMH a részvényenkénti éves osztalékot 13 euróra emelte, ami szintén pozitívan hatott a befektetői hangulatra. Ennek eredményeként az LVMH részvényei 12,7 százalékos pluszban zártak péntek délután a párizsi értéktőzsdén.

Címkék: divat, divatmaffia