Kiss Márk az év Stylistja

2022majus19_galafotok_az-ev-stylistja_kissmark.jpg

 

Kiss Márk – Saját kollekciót készíteni egy folyamatos cél. Egy divattervező számára ez a legkedvesebb projekt, amikor száz százalékig azt csinálhatja, ami az övé és megfogalmazhatja azt, amit üzenni szeretne a közönségnek.

 

 Van olyan gyermekkori emléked, ami a divathoz kapcsolódik?

 

Nagyon sok van. Egyrészt én öt-hat éves koromban, anyukámnak nagyon sok divatmagazinja volt. Az Otto katalógustól kezdődően a Vogue-ig. Ezeket imádtam lapozgatni. Kivágtam belőle dolgokat. Valahogy megfogott és állandóan lapoztam. A mesekönyvek helyett jobban érdekeltek, néztem a részleteket. Ez volt talán az első meghatározó élményem, amely a divathoz kapcsolódik.

 

A másik pedig 8-9 éves koromban, amikor az unokatestvérem négyéves volt, azt játszottuk, hogy mindenféle ruhákba, sálakba felöltöztettem. Volt egy filmtekercses fényképezőgépem, mindig lefotóztam. Szüleink előhívatták. Ez volt a közös játékunk.

 

Ő előadott bennük egy produkciót és ő énekesnő lett, Knoll Gabinak hívják. A mai napig megmaradt, hogy fotózásokra, koncertekre, videó klipekre öltöztettem. Ez is egy meghatározó dolog volt. Akkor már mondták a szüleim, hogy biztos divattervező leszek. Valahogyan nem is volt kérdés, hogy ez leszek.

 

Amikor nagyobb voltam rajzoltam sokat, elkezdtem ruhákat rajzolni, jártam külön rajzórákra és egyértelmű volt, hogy ezt szeretném csinálni.

 

Interjú Kiss Márkkal

Meg tudunk határozni mégis egy jellemző pillanatot, amikor eldőlt, hogy tervező leszel?

 

Középiskolában, Miskolcon a Gábor Áron Művészeti Szakközépiskolában ruhatervezés szakon tanultam, amikor elvégeztem Budapestre költöztem és a Mod’Art Divatiskolában tanultam tovább, szintén ruhatervezés szakon.

 

Amikor elvégeztem a sulit, lediplomáztam, nem volt ismeretségem, nem volt protekcióm, volt bennem egy dilemma, hogy elvégeztem a sulit, volt egy diplomakollekcióm, nem volt hatalmas tőkém sem, hogy elkezdjek szezonról-szezonra kollekciókat gyártani.

 

Viszont azt tudtam, hogy a divatban szeretnék dolgozni, bármi legyen is az. Nyilván a suli alatt, szakmai gyakorlatokon vettünk részt és annál a cégnél, ahol szakmai gyakorlaton voltam, az Aquanauta nevű brandnél, kezdtem. A Fregoli üzletben dolgoztam, mint eladó. Úgy voltam vele, hogy bármi érdekel, csak a divathoz kapcsolódjon.

 

A Divat.hu régen nézett oldal volt és kerestek oda újságíró gyakornokokat. Úgy voltam vele, hogy értek a divathoz, mert ezt tanultam. Tudom elemezni a kollekciókat. Tudok írni az aktuális divat eseményekről, amit amúgy is nagy figyelemmel követek.

 

Odamentem újságíró gyakornoknak. Volt egy olyan rovat, ahol átalakítottak különböző jelentkezőket. Őket fodrászhoz, sminkeshez vitték, majd egy ruha átalakításra. Ott találkoztam Oleg Borisuk-al. aki nemrég költözött el Ukrajnából, divatfotós volt és ott fotózta az átalakulókat. Szükségük volt stylistra és csináltunk egy próbafotózást. A mai napig a legjobb barátom, a mai napig velük együtt dolgozom. Elindult egy styling iránt. Stylistként kezdtek el jobban megismerni az emberek.

 

Ettől függetlenül a tervezés sem áll le. Megrendeléseim voltak. A fotózásokra folyamatosan készítettem saját tervezésű ruhákat, amitől az egész egyedibb lett.

 

Interjú Kiss Márkkal

Tovább a teljes cikkre: https://fashionawards.hu/kiss-mark-az-ev-stylistja-2022

Interjút készítette: Farkas Szilárd https://divattrend-trendi-divat.blog.hu/